,,Dzień Ziemi obchodzony jest w momencie równonocy wiosennej na Półkuli Północnej, czyli w dniu równonocy jesiennej na Półkuli Południowej. Ten dzień wyróżnia się tym, że na całej planecie dzień trwa tyle samo, co noc. Równonoc wiosenna w starożytnych kulturach rolniczych wiązała się ze świętem rodzącego się życia. Współcześnie podkreśla się, że jest to dzień swoistej równowagi mogącej pomóc w odrzuceniu wzajemnych różnic między ludźmi odmiennych ras i religii. Niezależnie od wyznawanej wiary czy przynależności etnicznej, wszyscy przedstawiciele Homo sapiens dzielą między siebie tę samą planetę, która – według organizatorów Dnia Ziemi – jest naszym wspólnym dobrem.”
(źródło: Wikipedia: wolna encyklopedia[online]. [dostęp 5 kwietnia 2016r.] Dostępny: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Ziemi)
Dzień ten obchodzony jest 20 lub 21 marca. 22 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi. Korzystając z tej okazji warto porozmawiać z dziećmi na temat ekologi, ochrony środowiska czy wprowadzić je w piękny świat ogrodnictwa.
W tym wpisie kilka przydatnych akcesoriów ogrodowych marek: Vilac i Janod. Aby dzieci mogły rozpocząć swoją przygodę z ogrodnictwem potrzebują mieć swoje własne narzędzia. Zestaw wyglądem przypomina narzędzia ogrodnicze dla dorosłych. W Niezbędniku Małego Ogrodnika marki Vilac znajdziemy grabie i dwie łopatki oraz metalową zieloną konewkę. Narzędzia również wykonane są z metalu ale mają drewniane rączki. Cały sprzęt spakowany jest w wygodną, kolorową torbę.
Jeżeli nasz mały pomocnik lubi pomagać nam wozić piasek podarujmy mu metalową taczkę. W swojej własnej taczce dziecko będzie mogło wozić nie tylko piasek ale również kamienie, zabawki czy inne dziecięce skarby 🙂 Wykonane są z metalu i są bardzo wytrzymałe.
Możemy również zdecydować się na duże narzędzia. Sprzedawane w zestawie lub pojedynczo.
Zabawy w ogrodzie wszechstronnie rozwijają dziecko. Bawiąc się dziecko nie tylko poprawia swoją kondycję ale również rozwija swoją kreatywność, uczy się samodzielności. Dzięki narzędziom ogrodniczym możemy wprowadzić dzieci w świat ogrodnictwa i uczyć je odpowiedzialności oraz pokazać w praktyce związek przyczynowo-skutkowy.